//Ohh Najihah Riza
KAMI WARTAWAN MUDA :D

Friday 5 August 2011 @ 18:33 | 1 Comment

WARTAWAN MUDA ! nampak jee competion ni , aku terus tulis nama . then , aku pilih miraa sebagai partner aku . wuhoo . macam seronok jee jadi wartawan muda . lepas tulis nama tu , aku baca laa syarat syarat competion tu . haa , senang jee . sbb die just suruh interview orang then buat artikel .

haihh , penat aku carik idea macam mana nak buat artikel yang gempak plus superb . si partner aku ni nak sangat menang . so kena laa berfikir sebijak bijak nya . ambik masa 15 minit jugak laa aku carik idea . haaaah ! aku dah dapat idea dah . aku plan nak buat magazine , then dalam tu letak laa artikel yang gempak plus superb kiteorang tu . haha .

lepas dapat idea jee , aku terus bagitahu miraa . haaa , lagi satu masalah . sape laa yang akan jadi mangsa kiteorang nak interview ni . bling bling ! aku dapat idea . cikgu ahmad akan menjadi mangsa kiteorang dan tajuk yang kami pilih untuk artikel kami ialah gegala pembuangan bayi . 

cerita pasal gejala pembuangan bayi ni . haihhh ! time aku tengah buat research pasal isu ni . errr =.= memang menyanyat hati laaa tengok gambar gambar baby yang kena buang tu . tersangat laa kejam sape yang buang baby tu . korang seronok sangat buat maksiat , tapi bilaa dah dapat tak reti nak jagaa pulak ! kalau taknak anak tu , tak payah laa gedik sangat nak buat maksiat . haihh . bengang pulak aku . baby yang tak berdosa tu jadi mangsa gara gara perbuatan terkutuk korang tu . korang memang kejam laaa ! tak berperikemanusian ! 

haa , kan aku dah marah . haha . okay okay . chill , jihaaa . puasa puasa . jangan marah marah . 

okay , berbalik kepada cerita kau tadi . aku dengan miraa dah plan nak interview cikgu ahmad . then , kiteorang interview laa cikgu ahmad . banyak jugak laaa rintangan dan dugaan yang kiteorang kena tempuhi . ecehh . haha . lepas interview cikgu ahmad jee , kiteorang terus carik mangsa yang kedua  iaitu a'an . after siap interview , aku bagi miraa tugas untuk buat artikel . biar aku buat magazine . 

buat magazine ? takde laaa susah sangat . aku siapkan magazine tu dari pukul 10pm - 1am . pehhh ! boleh tahan lama jugak laaa . pagi tadi aku datang sch jee , nampak minaa bawak die punya artikel . huhh ! macam gempak jee artikel die tu . boleh kee aku memang ni ? haihh , tawakal jee laaa . aku dengan miraa g laa libry nak siap kan kiteorang punya magazine . beberapa jam kemudian , baru laa siap . finally ! then , kiteorang terus hantar magazine kiteorang kat cikgu zahrul azyan . huu :) hope sangat kiteorang menang . 


artikel kiteorang :)


cover magazine kiteorang :D


Older Post | Newer Post
BIG BOSS


Najihah Riza | 20 years old

I'm already graduated from CFS IIUM


Diary Me Love Them


Instagram

Follow @najihahriza

Big Foot

Big Claps

Header By : Ezza Malik
Template by : Anem Hyun
Edited by : Najihah Riza