//Ohh Najihah Riza
tak tercapai ;\

Wednesday 7 December 2011 @ 14:45 | 0 Comment

hyeeee , guys .
cuti sch yang membosan kan .
makan tido makan tido je laa aku kat rumah ni .
makin gemuk laa aku jawab nyaa -.-
aku tak tahu laa berat aku skrg dah brp .
aigooo -,- takut wooo nak timbang .

haa okay okay , sekarang aku taknak cerita pasal berat badan .
aku nak cerita pasal keinginann yang tidak tercapai .
haaa , korang nk tahu ape keinginan tak tercapai aku tu ?
jeng jeng jeng !

aku kan sebenar nyaa kan teringin kan nak jadi kan pustakawan .
#brp banyak kan dah -.-
err dari sch rendah kot aku teringin nak jadi pustakawan .
tup tup , kat sch kebangsaan aku dilantik jadi pengawas sch .
then kat sch agama pun aku mengharap laa nak jadi pustakawan .
errr hampehh .
aku dilantik jadi pengawas sch jugakk .
huwaaaa , kecewa kecewa :\

you know what , dulu time sch rendah sumpah rajin gilaa aku g libry .
everyday kot .
asal waktu rehat jee mesti aku ada kat libry .
gigih kan aku ?
hahaha .
then , if cuti sch aku g libry desa plk .
kat libry tu just boleh pinjam 3 buku jee kot .
tp disebabkan aku terlalu rajin g libry tu , acik yg jaga tu bagi aku pinjam 12 buku woo .
hahaha .
dan tak sampai seminggu pun 12 buah buku yg aku pinjam tu dah habis baca .
and buku nilam aku akn always penuh .

haaa kat sch kan ada minggu pusat sumber kan ?
pehhh dulu time sch rendah , semua acara minggu pusat sumber tu aku join .
bercerita , bersajak , mewarna , bersyair and so on laa .
and bila acara penyampain hadiah jee aku laa yg plg banyak dpt hadiah .
and aku je laa yg always buat persembahan kat atas pentas tu .
hahahaha .
#rasa kelakar plk bila igt kenangan tu balik .

cerita psl buku nilam .
haaaaaaaaaaaaaaaaaa !
ni yg plg best .
time aku darjah 4 , aku boleh habiskan 3 buku nilam .
darjah 5 plk , aku boleh habiskan 4 buku nilam .
and darjah 6 , aku boleh habis kan 5 buku nilam .
pencapaian yg amat membanggakan .
then aku telah dianugerahkan tokoh nilam selama 2 tahun berturut turut .
#bangga , bhaii . haha .
tapi sekarang ?
dari form1 until form4 , buku nilam aku still satu lg .
hahaha .
#tak membanggakan lansung .

time aku darjah 6 , jgn ckp laa kan .
gilaaa novel , bhai .
time member member aku tgh sibuk sibuk nak PSRA ni , aku boleh baca novel .
dah khatam dua kali plk tu .
#hahaha entah pape .
tapi alhamdulillah , result PSRA aku mumtaz :)

haaa tak dpt jadi pustakawan pun takpe laa .
cita cita aku skrg .
nak beli rumah sendiri .
then buat libry kat rumah tu .
hoho .
mesti superb kan ?
heeeeee :)

 kesimpulannyaa : membaca jambatan ilmu . korang banyak kan laa membaca sbb membaca laa yg boleh membantu korang nak buat karangan berfakta . and jgn laa asyik banyak novel jee . try baca ensiklopedia . seronok , woooo :)












Older Post | Newer Post
BIG BOSS


Najihah Riza | 20 years old

I'm already graduated from CFS IIUM


Diary Me Love Them


Instagram

Follow @najihahriza

Big Foot

Big Claps

Header By : Ezza Malik
Template by : Anem Hyun
Edited by : Najihah Riza